dimarts, 5 de juliol del 2011

Tremps

 Desconec com està el món professional del còmic. Avui dia es diu que està saturat d'autors. Amb aquesta quantitat de dibuixants, es pot dir que hi ha una immensa quantitat de tècniques i maneres de treballar.
Al llarg del temps el material artístic ha evolucionat i ha sofert certes millores per a poder facilitar el treball dels artistes o, en aquest cas, el treball dels il·lustradors. Com es treballa la il·lustració? doncs no hi ha un mètode únic de treball. Cada il·lustrador té el seus secrets i mètodes per treballar i cadascú és diferent dels altres. Tots tenim les nostres preferències a l'hora d'escollir el nostre material de treball: el tipus de suport (paper o tela) i el tipus d'estri que deixa una línia marcada sobre el suport (llapis, marcador, o entintador).
Actualment hi ha molts dibuixants que usen el llapis de feltre (retolador) negre per fer els acabats dels seus dibuixos il·lustracions o còmics. D'altres prefereixen els estil·lògrafs (popularment coneguts com "rotrings"). Personalment tinc preferència per la vella escola. Tinc debilitat pels tremps que, encara que són molt incòmodes d'usar, deixen un línia que, amb habilitat de traç, pot quedar molt ben modulada. Els tremps funcionen bé amb tinta xinesa, que és impermeable i resistent i, er tant, molt duradora.
Aquests són alguns dels tremps que tinc per poder treballar. N'hi ha de molts tipus i mides i cada un té la seva funció específica. Per què serveix cada un? francament ho ignoro. Al llarg dels anys n'he comprat gran quantitat i els vaig provant i uso aquells que em van millor, són més còmodes per treballar o donen millors resultat. vaig provant uns i altres. De vegades em va bé un i de vegades em va bé un altre. Tinc certes preferències però procuro usar-los tots perquè sempre descobreixo coses noves.
Disposo de diversos mànecs per no haver d'estar treient i posant. Hi tinc els tremps montats, d'aquesta manera el material em dura més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada