dilluns, 4 de juliol del 2011

Els personatges: El Vescomte de Cabrera

Bernat IV vescomte de Cabrera, de Bas i comte de Mòdica, és un dels personatges que protagonitzen la meva història. El vaig escollir simplement per una qüestió cronològica: era el vescomte viu a l'època que vaig decidir que passarien els fets de la meva història.
Bernat IV de Cabrera o "Bernardí" com també se'l coneix va néixer el 1352 i morí a Sicília el 1423. Fou un home de la seva època.
Fill de Bernat III vescomte de Cabrera i comte d'Osona i de margarida de Foix-Castellbò, de molt jove va haver de fugir cap a les terres del comte de Foix arran de la revolta del comte d'Osona en contra del rei Pere. Les possessions dels vescomtes de cabrera foren confiscades per la corona però aviat foren restituides a la persona de Bernardí després de la mort del seu pare a la guerra.
Es convertí en un cap militar competent i lluità amb èxit en la guerra dels Armanyaguesos i també a Sardenya i Sicília. Arribà a reunir a més del vescomtat de Cabrera, el vescomtat de Bas i el comtat de Mòdica a Sicília.
La història del còmic es situa en el moment que Pere el Cerimoniós acaba de restituïr el vescomtat de Cabrera a Bernardí i aquest ha de retre-li homenatge. Els fets i esdeveniments de la història són completament fantàstics i em prenc molta llibertat argumental a partir d'un fet històric puntual.
Jo el retrato com un noi que comença a moure's en la política de la seva època. S'adona que per sobreviure en la societat feudal del moment ha d'actuar amb contundència i, malgrat la seva inexperiència, comença a mostrar les seves dots de manipulador maquiavèlic. No dubtarà a la traició per aconseguir els seus objectius. És fidel amb la seva gent, però s'adona que no pot lligar-se completament a algú si pot trobar benefici en un altre partit. Això no vol dir que sigui un traïdor cap els seus.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada