dijous, 22 de gener del 2009

ANY DE NOSTRE SENYOR DE 1372

Aquest és un punt d'inflexió amb el qual començo la meva història. Perquè aquest any? Doncs perquè penso que aquest és un moment del qual encara és totalment reconeixible per a nosaltres des del punt de vista monumental. Al 1372, regnava Pere III el Cerimoniós, de la dinastia catalana, un personatge que em va semblar prou interessant perquè sortís al còmic. També és el moment de màxima activitat biogràfica dels meus protagonistes. Però també, per aquesta època, s'acaba la construcció d'alguns dels edificis i monuments gòtics més importants que han sobreviscut fins al segle XX: Santa Maria del Mar, el Saló del Tinell, els monestirs de Poblet i Santes Creus entre d'altres i que jo volia que es reconeguéssin en les vinyetes. En aquella època, tots els monuments romànics ja estaven acabats, amb la qual cosa, el ventall d'edificis que puc incloure en el meu còmic és prou ampli.
Tampoc no vull agafar una data gaire més avançada perque ja ens allunyem de l'Edat Mitjana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada